شماره چهارم فصلنامه گوهرسیرجان

شماره چهارم فصلنامه گوهرسیرجان، زمستان 97، منتشر شد
0
968

 

شماره چهارم فصلنامه گوهرسیرجان، زمستان سال ۹۷ منتشر شد؛ در سرمقاله این شماره، ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نوشته است:                                                                                        

نوروز، آغاز بهار باطراوت است، زمان تغییر، تحول و تلاش برای بهتر شدن که در دعای « یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول والاحوال، حول حالنا الی احسن الحال» تبلور یافته است. خداوند را شاکرم که در سایه لطف بیکرانش، فرصت تجربه سال جدید را بر ما ارزانی داشت تا در دامن پر مهر وطن برای اعتلای نام پرآوازه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر بکوشیم.

در سالی که گذشت، مجتمع صنعتی و معدنی گل‌گهر تلاش کرد در راستای عمل به سخنان مقام معظم رهبری و اجرای شعار «حمایت از کالای ایرانی» به بزرگ‎ترین تولیدکننده کنسانتره و گندله کشور و یکی از موفق‌ترین فعالان اقتصادی در منطقه خاورمیانه تبدیل شود. بدون شک، گام‌های ماندگاری که از سوی شرکت گل‌گهر در عرصه‌های گوناگون برداشته شد، نقطه عطفی در مسیر شکوفایی صنایع معدنی و فلزی این دیار خواهد بود.

افزایش ۲ برابری تولیدات و ۴/۲ برابری سود خالص شرکت در ۴ سال گذشته؛ دستیابی به سهم ۱۵ درصدی صادرات از درآمد عملیاتی شرکت؛ رشد ۵۰ درصدی ذخایر معدنی شرکت به‌واسطه اکتشافات چند ماه گذشته و رسیدن حجم ذخایر جدید آن به ۵۰۰ میلیون تن؛ دستیابی به رتبه سوم شرکت‌های بورسی و رشد ۳ برابری سهم شرکت از ارزش‌افزوده بخش صنایع و معادن در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۳ (از ۳/۰ درصد به ۹/۰درصد)؛ افزایش ۵۰ درصدی تعداد کارکنان شرکت از ۱۳ هزار نفر به ۱۹ هزار نفر و افزایش ۲۷۰ درصدی جذب فرزندان خانواده‎های شهدا و ایثارگران را باید از افتخارات مجموعه گل‌گهر در سال جاری دانست. تدوین برنامه‌های استراتژیک و اثربخش، عزم و تعهد سرمایه‌های انسانی این مجموعه و راهنمایی مدیران و رهبران، از عوامل اصلی موفقیت عملکرد این شرکت به‌شمار می‌روند.

بخش معدن و صنایع معدنی از محورهای اساسی توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شوند. سنگ آهن نخستین حلقه از زنجیره تولید فولاد است، این زنجیره به تولید فلزی استراتژیک منتهی می‌شود که سهم بسزایی در رشد و توسعه کشور دارد. برهمین اساس شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با برخورداری از منابع غنی سنگ آهن، خدمت به ایران را وظیفه خود می‌داند. این شرکت و واحد‌های زیرمجموعه آن، توسعه جامعه بومی منطقه گل‌گهر را در دستور کار خود قرار داده‌اند و در راستای تحقق این هدف می‌کوشند.

اکنون که در آستانه نوروز باستانی ۱۳۹۸ قرار داریم، بر خود لازم می‌دانم از تلاش همه عزیزان و خدمتگزاران صدیق این مجموعه، معاونان، مدیران، تمامی کارکنان شرکت و پیمانکاران صمیمانه سپاسگزاری کنم. حلول سال نو و بهار پر طراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است تبریک و تهنیت عرض کرده و سالی سرشار از برکت و معنویت را از درگاه خدواند متعال و سبحان برایتان مسئلت دارم. همچنین امید دارم سال جدید، سالی پرتلاش و همراه با موفقیت برای این مجموعه و تمام کارکنان آن باشد.

برای مطالعه مطالب این شماره، می‌توانید یکی از موارد زیر انتخاب کنید: