منطقه گلگهر از مراکز افتخارآمیز صنعتی کشور است

0
869

دکتر حسن روحانی در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای استان کرمان، منطقه گل‌گهر را از مراکز صنعتی و افتخار آمیز کشورمان توصیف کرد و گفت: وضعیت امروز منطقه گل‌گهر با دوران اوایل انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و شرایط امروز این منطقه نشان‌دهنده نشاط، حرکت و فعالیت مردم کرمان است. وی از تکمیل زنجیره تولید از معدن تا فولاد در منطقه گل‌گهر ابراز خوشحالی کرد و همچنین انجام پروژه انتقال آب از جنوب به مناطق مرکزی که توسط بخش خصوصی درحال انجام است را مایه مسرت و رسیدن آب به منطقه کرمان را باعث رشد و شکوفایی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در مراسم افتتاح و آغاز هم‌زمان عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای استان کرمان گفت: باید قدم به قدم در بخش‌های مختلف توسعه و پیشرفت را ادامه دهیم زیرا که سراسر ایران نور و امید است و در چنین فضایی نباید از ناامیدی و یأس سخن گفته شود.

رئیس جمهور وضعیت اقتصادی ایران را در بخش‌های مختلف سرشار از روحیه امید، فعالیت و حرکت رو به جلو دانست و همگان را به قدردانی از داشته‌های کشورمان توصیه کرد و گفت: امروز در مسیر رشد تعالی هستیم و باید مشکلات را به دست خودمان حل کنیم و در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش مضاعف مسیرمان را در مسیر درست انقلاب و اسلام با قوت طی کنیم.

دکتر  روحانی در ادامه منطقه گل‌گهر را از مراکز صنعتی و افتخار آمیز کشورمان توصیف کرد و گفت: وضعیت امروز منطقه گل‌گهر با دوران اوایل انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و شرایط امروز این منطقه نشان‌دهنده نشاط، حرکت و فعالیت مردم کرمان است.

رئیس جمهور برخورداری از رتبه نخست در بخش‌های مختلف علمی و صنعتی در منطقه و جهان را لذت‌بخش و افتخارانگیز دانست و گفت: امروز ایران در سطح دنیا بالاترین تولیدکننده آهن اسفنجی است و از لحاظ ذخایر ارزی و طلا در دنیا کشورمان بالاتر از ۱۵۰ کشور جهان قرار دارد. همچنین در بسیاری از محصولات خودکفا هستیم که همه این موارد  باعث افتخار و غرور است.

دولت صرفا دستگاه خاصی نیست، بلکه همه ملت ایران را شامل می‌شود و همه باید برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات تلاش کنیم.رئیس جمهور با بیان اینکه مردم اگر انتقادی دارند، بایستی نظرات خود را به صراحت اعلام کنند

گل‌گهر مایه افتخار کشور است

دکتر روحانی با بیان اینکه سراسر ایران در مسیر حرکت و تعالی قرار دارد و ملت ایران سرشار از روحیه امید هستند، گفت: به رغم برخورداری از نعمت‌های مادی و معنوی چرا باید در گوشه و کنار از یأس و ناامیدی و سیاه‌نمایی حرف زده شود؟ کشورمان سرشار از نعمت‌های مادی بوده و معنویت در میان اقشار مختلف مردم موج می‌زند.رئیس جمهور با تأکید بر اینکه هیچ‌کس در دنیا جز خودمان، دلسوزمان نیست، اظهار داشت: در ۸ سال جنگ تحمیلی، هیچ کسی در دنیا به کمک ما نیامد و خودمان روی پای خود ایستادیم و دفاع کردیم و پیروز شدیم و امروز هم در دنیا کسی به دنبال حل مشکلات ما نیست، بنابراین باید مسایل و مشکلات‌مان را با دست خودمان حل و فصل کنیم. دکتر روحانی تأکید کرد: باید گام به گام در بخش‌های مختلف راه توسعه و پیشرفت را بپیماییم. رئیس جمهور با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی که در استان کرمان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است، اظهار داشت: امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در سطح استان کرمان افتتاح شد و به همین میزان نیز کلنگ عملیات اجرایی پروژه‌های مختلف زده شد و این مقدار رقم کوچکی نیست. دکتر روحانی خاطر نشان کرد: به رغم فعالیت‌های گسترده‌ای که در سراسر کشور انجام می‌شود، چه بسا ممکن است یک دستگاه دولتی نقص و اشکال داشته باشد که البته کسی منکر آن نیست، اما همه باید دست به دست هم دهیم. دولت صرفا دستگاه خاصی نیست، بلکه همه ملت ایران را شامل می‌شود و همه باید برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات تلاش کنیم.رئیس جمهور با بیان اینکه مردم اگر انتقادی دارند، بایستی نظرات خود را به صراحت اعلام کنند، گفت: کشور ما از نظام اسلامی برخوردار است و از شرایط دیکتاتوری برخی کشورهای جهان به دور است. مردم کشورمان می‌توانند آزادانه سخنان و انتقادات خود را مطرح کرده و برای رفع مشکلات راهکار نشان دهند. ایران در رتبه چهاردهم تولید فولاد دنیا قرار دارد.

ایران در رتبه چهاردهم تولید فولاد دنیا قرار دارد

دکتر روحانی با اشاره به اینکه با افتتاح و بازدید طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در سراسر کشور،  بیش از پیش به توانمندی‌های ملت ایران افتخار می‌کند، گفت: امروز در زنجیره تولید فولاد چهاردهمین کشور دنیا هستیم و کشورمان در کنار ذخایر عظیم معدنی از ملت بزرگتر، فرهنگ بالاتر و تاریخ غنی برخوردار است و همه اینها باعث افتخار و غرور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی کشورمان امید و تلاش برای توسعه و پیشرفت روزافزون موج می‌زند، گفت: باید قدردان داشته‌های خود باشیم و روحیه امید را هر چه بیشتر در میان مردم تقویت نماییم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه نباید داشته‌ها و توانمندی‌های خود را کوچک بشماریم، اظهار داشت: پس از برجام تولید نفت کشورمان چندین برابر افزایش یافت و صادرات نفت و میعانات نسبت به قبل از برجام سه برابر گردید. همچنین قبل از برجام حتی یک دلار هم نمی‌توانستیم اعتبار جذب کنیم اما امروز ۳۰ میلیارد دلار اعتبار داریم و در بخش‌های مختلف از جمله برای مجتمع گل‌گهر نیز گشایش‌های فراوانی ایجاد کرده است، لذا نباید کارهای مهم خود را کوچک شمرده و منکر کارهای بزرگ شویم. رئیس جمهور گفت: البته نقص و اشکال وجود دارد که باید دست به دست هم برای رفع آن چاره‌اندیشی کنیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: ملت ایران اثبات کرده که توانمند و قدرتمند است و همان جمله‌ای که امام راحل و رهبری عزیز بر آن تأکید می‌کنند که «ما می‌توانیم»  و واقعاً معتقدیم که ملت و جوانان ایران «می‌توانند» و اقداماتی که طی سال‌های گذشته انجام شده گواه کوچکی بر این موضوع می‌باشد.

رئیس جمهور گفت: امروز شرایط کشورمان به گونه‌ای است که بیش از گذشته توانمند هستیم و باید با تلاش مضاعف مسیر پیشرفت و تعالی را طی کنیم.

کاهش ریسک اعتباری ایران از نتایج برجام است

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: ریسک اعتباری ایران پس از حوادث اخیر یک درجه در دنیا بهتر شده است. همچنان که ریسک کشورمان قبل از برجام در رتبه ۷ قرار داشت این عدد سال گذشته به رتبه ۶ رسید. امسال نیز ۵ شده است و این رقمی است که کشورهای صنعتی دنیا آن را اعلام کردند. همچنین براساس گزارش بانک جهانی و سازمان‌های بین‌المللی، ایران امسال رشد اقتصادی داشته و سال بعد هم رشدی بیش از پیش رو پیش رو خواهد  داشت. رئیس جمهور تصریح کرد: امروز در مسیر رشد و تعالی هستیم، باید مشکلات را حل و فصل کنیم و به آینده امیدوار بوده و دست به دست هم بدهیم و مسیر نورانی انقلاب و اسلام را با تلاش مضاعف طی کنیم.

دکتر روحانی همچنین با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، اظهار داشت: امیدوارم عید سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر همگان مبارک باشد و روز ۲۲ بهمن به کوری چشم دشمنان به خیابان‌های سراسر کشور بیاییم و پشتیبانی خود را از مسیر انقلاب اسلامی، امام راحل و اسلام تجدید نماییم.

رئیس جمهور در این مراسم همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: در هر پروژه‌ای که در ایران افتتاح می‌شود، همواره در ذهن و جانم از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یاد می‌کنم با این مرد بزرگ از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، آشنایی داشتم و بعد از انقلاب نیز سالیان بسیار طولانی در مجلس شورای اسلامی، مجمع، مجلس خبرگان و در دوران جنگ در کنارشان بودم. دکتر روحانی گفت: یکی از آرزوهای آیت‌الله هاشمی، شکوفایی ایران بود و در هر کجای کشورمان که آبادانی، نشاط و سرسبزی به‌وجود می‌آمد با همه وجود برانگیخته می‌شد و به طراوت ایران عشق می‌ورزید. ایشان به مسأله آب در کشور و آبادانی روستاها و شکوفایی صنعت ایران اهمیت زیادی قایل بود و همه وجودش عشق به ایران و اسلام بود.