موج تازه سیستم‌های اطلاعاتی

مجيد نوک‌زاده مدير فناوري اطلاعات
0
882

یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های واحد فناوری‌اطلاعات شرکت فولاد هرمزگان، تولید و استقرار سیستم‌های اطلاعاتی کارآمد برای انجام فرآیندهای سازمان است که موجب افزایش بهره‌وری سازمان با فراهم‌سازی امکان مدیریت درست هزینه‌ها و درآمدها، پایش و بهبود فرآیندهای داخلی و چابک‌سازی امور خواهد شد.

واحد فناوری اطلاعات شرکت فولاد هرمزگان، از ابتدای شکل‌گیری همواره به‌دنبال ایجاد و استقرار سیستم‌های اطلاعاتی جامع، یکپارچه و مبتنی بر فرآیندهای سازمانی بوده است و در همین راستا هر سال سیستم‎های مورد استفاده در شرکت توسعه و بهبود داده می‌شود. ازجمله دستاوردهای واحد IT شرکت در این سال‌ها، تحقق بیش از ۶۰ درصدی انجام فعالیت‌های زنجیره ارزش شرکت به‌طور سیستماتیک است. همچنین واحد IT پروژه کلان طراحی و استقرار زیرساخت سیستم‎های فرآیندی به‎منظور توسعه سیستم‌های جدید بر بستر تحت‌وب و فرآیندمحور را آغاز کرده است که خوشبختانه در این مدت موفق شدیم این زیرساخت‌ را به همراه فرآیندهای پایلوت در شرکت پیاده‌سازی کنیم. همچنین هم‌اکنون درحال توسعه و استقرار سیستم‌های پشتیبان مدیریت شرکت به‌منظور ارائه اطلاعات و تحلیل‌های درست و به‌موقع به مدیران شرکت در راستای بهبود فرآیندها هستیم.
تمامی سیستم‌هایی که در زیرساخت جدید پیاده می‌شوند تحت وب، سرویس‎گرا و فرآیندمحور هستند و همین امر سبب می‌شود دسترسی به آن‌ها از طریق رسانه‌های همراه مانند گوشی‌های تلفن همراه، تبلت و… و دسترسی از طریق اینترنت از داخل و بیرون شرکت امکان‌پذیر باشد.

حرکت فولادهرمزگان به سمت سازمانی سیستم‌محور

به‌عنوان عضوی از شرکت فولاد هرمزگان در آستانه هفتمین سال به ‌بهره‌برداری رسیدن این شرکت، امیدوارم فولاد هرمزگان به سطحی از بلوغ برسد که تمامی فعالیت‌های سازمان به‌طور نظام‌مند، با بهره‌گیری حداکثری از سیستم‌های اطلاعاتی و مبتنی بر فرآیندهای مهندسی‌شده انجام و کاملا در جهت استراتژی‌های سازمان هدایت‌پذیر شود. این امر در حوزه‌های گوناگون شرکت فولاد هرمزگان شروع شده و در این جهت با شتاب حرکت می‌کنیم. ان‌شاءالله روزی بتوانیم با افتخار اعلام کنیم که شرکت فولاد هرمزگان کاملا سیستم‌محور اداره می‌شود و به‌عنوان یک سازمان الگو دانش، تجربیات و دستاوردهای شرکت را در راستای توسعه منطقه و کشور نشر دهیم.